Revija
#Berlinale #film #festival
73. Berlinale (4.): Korejski 인연 ali čez dolgih dvakrat dvanajst let …
Logo 23.02.2023 / 06.05

»In-yun« ni samo usoda. Je usodna, večplastna, trajna, ponavljajoča se povezanost med ljudmi. V preteklosti in v prihodnosti.

Film Pretekla življenja je osebno izpovedna zgodba režiserke Celine Song. Premierno je bil predvajan januarja na festivalu Sundance, kjer so ga razglasili za mojstrovino, zdaj pa še na Berlinalu.
Fotografija: Matthew Dunivan

Južnokorejski film Pretekla življenja (Past Lives), prvenec ameriške dramaturginje in režiserke Celine Song, je zasluženo del glavnega tekmovalnega programa. Po novinarski projekciji na Berlinalu se je v dvorani razlegel močen aplavz. Upravičeno. Upam na nagrado.

Vsak od nas je v otroštvu imel prijatelje, s katerimi smo bili povezani bodisi v vrtcu, osnovni šoli, v rojstnem kraju … In nekatere od teh vezi so se čez leta prekinile. Zaradi selitve, menjave šole … Ampak z nekaterimi se nam po dolgih letih brez stikov ob ponovnem srečanju spet zdi, kot da se nismo nikoli razšli.

Selitev

Dvanajstletna Young Na mora zapustiti dragega prijatelja in sošolca Hae Sunga, ker se s starši seli iz Južne Koreje v Kanado. Otroka sta v šoli med najboljšimi učenci, a med seboj tekmovalna. Če Young Na dobi slabšo oceno, jo Hae Sung tolaži in briše solze. Na nek način sta zaljubljena. Ona je zadovoljna, da bodo šli živet drugam, on pa deluje žalostno. Ambiciozna kot je, pravi, da v Južni Koreji ne moreš dobiti Nobelove nagrade. Razmišlja o svojem novem imenu v novem svetu. Nazadnje se odloči, da ji bo ime Nora. Slovo od prijatelja je hitro in brez solz.

Dvanajst let pozneje: Nora v New Yorku študira dramaturgijo, prijatelj iz otroštva pa jo najde na Facebooku — in spet se povežeta. Ob srečevanju na daljavo spet oživi otroško prijateljstvo. Toda Nora želi svoje prejšnje življenje pustiti za sabo, zato se odloči, da prekineta stik. Med umetniško rezidenco spozna Arthurja, s katerim se poroči in si ustvari novo življenje.

Toda ko mine še naslednjih dvanajst let, se Hae Sung spet pojavi v Norinem življenju …

Greta Lee v vlogi Nore in Teo Yoo kot njen prijatelj iz otroštva Hae Sung.
Fotografija: Jon Pack

In-yun

Korejci verjamejo v »in-yun« (인연). To ni samo beseda za usodo, temveč za usodno, večplastno, trajno, ponavljajočo se povezanost med ljudmi. V preteklosti in v prihodnosti. Nikoli ne veš, kje in s kom bo prišlo do srečanja. Kdaj ti bo nekdo prišel naproti na cesti, v trgovini, v kinu, na delovnem mestu … In se boš s človekom povezal. Verjamejo, da ima vsak od nas preteklo življenje, ki se bo v prihodnosti zrcali v novih niansah in s tem vpliva na naše odločitve.

Tako vpliva tudi na odločitve Young Na oz. Nore. Ko spozna svojega bodočega moža Arthurja, mu razloži, da ima zanj, ameriškega Juda iz New Yorka, neka življenjska odločitev popolnoma drugačen pomen kot zanjo, ki je živela v Seulu. A povezuje ju več kot osem tisoč plasti usode. Večkrat ko se ljudje srečajo, močnejša je med njimi povezava. Zakaj v umetniški rezidenci ni spoznala nekoga drugega in se vanj zaljubila? Ker sta bila z Arthurjem povezana že prej.

Osebna izpoved

Film je režiserkina osebno izpovedna zgodba. Premierno je bil predvajan januarja na festivalu Sundance, kjer so ga razglasili za mojstrovino. Pretekla življenja poskušajo prikazati nasprotja med miselnostjo »pravih« Korejcev in tistih, ki so se zavestno odločili odrezati svoje korenine — a vseeno ne morejo ubežati temu, kar jim »in-yun« narekuje. Če seveda verjamejo v to filozofijo.

NAROČI SE
#Berlinale #film #festival
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke