Mediji v božjo mater, MK pa na kardeljanski križarski pohod za pravo vero

24.11.2016 / 06:10 1 komentar
Vlada se ne bo držala Strategije medijev 2017–25. Pa tudi če bi se, to ne bi vplivalo na medije. Nehajmo zapravljat čas.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Zakaj Ministrstvo za kulturo izdeluje Strategijo medijev 2017–25? Zato, ker lahko. Zato, ker misli, da mora. Zato, ker so v Sloveniji vsi prepričani — državljani in politiki, vlada in opozicija, strokovnjaki in ignoranti —, da mora država za medije skrbet in jih kontrolirat.

Vsaj v tem dobronamernem smislu, da jih obenem odgovornostno bremza in subvencionistično poriva naprej. Ker je targetirana informiranost vrednota. Če se seveda pustimo informirat tradicionalnim, osrednjim medijem, kakršne smo nekoč poznali.

Druge vrednote so še razsvetljenstvo, pluralizem vsega živega od komentiranja do strankarstva, državljanska ozaveščenost, politična korektnost, vljudnost, kultiviranost, razgledanost, radovednost, resnicoljubnost, politična plus verska plus lifestyle toleranca, slovnica itd. Vse to, kar je v nasprotju s trendi.

Vse gre v božjo mater, Ministrstvo za kulturo pa se odpravlja na kardeljanski križarski pohod za pravo vero v vse, kar je odslužilo in/ali ni pustilo pozitivnih rezultatov.

Neškodljiva Strategija

Mediji imajo hujše težave kot pa to Strategijo. Ta sploh ni problem, ker ni škodljiva.

Ministrstvo za kulturo pripravlja in daje v razpravo Strategijo Republike Slovenije na področju medijev 2017–2025. Za dokument je vnaprej jasno, da ga vlada ne bo implementirala in da na nas medije ne bo vplival. Ne v dobrem ne v slabem. Zato nehajmo s tem zapravljat čas.

Zato pa pri polni zavesti in z vso resnostjo predlagam ministru Peršaku naslednje:

  • Strategijo naj umaknejo iz javne razprave in jo zavržejo. Ne rabimo je. Nespodobno, neučinkovito in nedemokratično je, da ima država strategijo medijev in da jih patronizira.
  • V tem smislu in kontekstu naj tudi takoj ukinejo in izbrišejo Razvid medijev. Zakaj bi moral biti medij registriran? Saj je podjetje registrirano. Pa dejavnost podjetja tudi.
  • Takoj naj ukinejo vse vrste vsebinskega sofinanciranja (subvencioniranja) medijev.
  • Takoj naj ukinejo kvote slovenske glasbe, ki jo slovenske radijske postaje morajo obvezno predvajat.

Inflacija medijev

S tem pridemo do drugega problema (ki je v bistvu prvi): v Sloveniji je preveč medijev.

Preveč jih je bilo že prej, ko še ni bilo socialnih omrežij, zdaj pa je situacija še tem bolj absurdna — tako z gospodarskega, panožnega, ekonomskega, računovodskega stališča kot tudi z informativnega, informacijskega.

Slovenski problem je, da zapravljamo čas in denar za informiranje. Zapravljamo čas in denar za produkcijo informacij. Zapravljamo čas in denar — no, malo manj denarja — za konzumacijo redundantnih, podvojenih, podeseterjenih, posiljenih, napihnjenih, nekuriranih, nefiltriranih, nekoristnih informacij.

Pametnih informacij je sicer še vedno dovolj — izjemoma celo v slovenskih medijih —, ampak v poplavi drugih, neumnih in nekoristnih informacij jih le komaj najdemo ali pa jih kot take sploh ne prepoznamo.

Medijski trg je treba popolnoma liberalizirat. Samo tako se bo število redundantnih, podvojenih, podeseterjenih, posiljenih, napihnjenih, nekuriranih, nefiltriranih, nekoristnih informacij zmanjšalo na kolikor-toliko razumno mero.

Obstaja verjetnost, da bo prišlo do backlasha. Razvila se bo medijska konservativnost kot averzija do senzacionalizma, ki se bo začel sesuvat od primitivizma in povzročil družbeno razslojevanje, če ne celo konflikte. Na račun Facebooka in Twitterja bo prišlo do nišnega vračanja k tradicionalnim, a moderniziranim medijem. — [Fotografija: Marko Crnkovič.]

Nekaj profiliranih smart medijev

Velik del velikih slovenskih medijev mora pocrkat.

Trenutna inflacija medijev je ekonomska in kulturna katastrofa. Nacionalna televizija konkurira komercialnim, resni mediji konkurirajo estradnim, informativni razvedrilnim — vsi skupaj pa konkurirajo socialnim omrežjem. V tej godlji je vsak vir informacij vedno bolj nerazločljiv od drugega. Med njimi ne opažamo več razlik v pomembnosti, zanesljivosti in kredibilnosti. Anything goes.

Kaj bo s socialnimi omrežji čez deset let, sicer ne vemo. Jasno pa je, da ne bojo izginila ali se potegnila nazaj po željah slovenskih medijskih urednikov in profesorjev.

Obstaja pa verjetnost, da bo prišlo do backlasha. Razvila se bo medijska konservativnost kot averzija do senzacionalizma, ki se bo začel sesuvat od silnega primitivizma in povzročil ne več ne manj kot družbeno razslojevanje, če ne celo konflikte. Na račun Facebooka in Twitterja bo prišlo do nišnega vračanja k tradicionalnim, a moderniziranim medijem.

To priložnost je treba pričakat pripravljen. Pripravljenost pa pomeni opustitev nesmiselnega konkuriranja medijev na tako majhnem in nerazvitem trgu, kakršen je slovenski. Preživelo bo lahko samo nekaj vitkih, vsega nepotrebnega okleščenih, profiliranih smart medijev.

PS:

Iz tako imenovanega davka na internet itak ne bo nič. Sámo po sebi to sicer ni slaba ideja. Ni pa jasno, zakaj bi dinarčke za deficitarne informativne vsebine jemali ravno internet providerjem. Internet providerji opravljajo koristno storitev. Naj jih raje jemljejo Slovenskim novicam in Novi24TV.si, ki poneumljajo narod. Recimo. DDD. Davek na dodano debilnost.

Šalo na stran. Imam boljši predlog. Predlagam, da bi izdajatelji medijev morali vplačati v medijski sklad en cent za vsak evro stroškov in deset centov za vsak evro  prihodkov.

Pa še to: Kot vam lahko pove ministrica za samopomočniški psevdo-psiho lari-fari in finance, velja za tiskane medije znižana stopnja DDV, za internetne pa splošna. Če prodajate naročnino na tiskan časopis ali revijo, vam bo država vzela 9,5%. Če prodajate naročnino na spletni časopis ali revijo, pa vam bo vzela 22%. To je absurdna diskriminacija.

Ampak da ne bo pomote: ne predlagam znižanja DDV na 9,5% za internetne medije, predlagam dvig na 22% tudi za tiskane.

Toliko za danes. Coup de grâce.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE