Nekaj je narobe z mediji, ne s Facebookom

16.12.2016 / 06:08 Komentiraj
Medije idealiziram, ker sama mislim, da je njihovo poslanstvo pomembno. Nočem se sprijazniti, da je danes pač drugače.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Poplava medijskih sporočil in množica objav na različnih družbenih omrežjih nas frustrira. Četudi se uporabniki medijev spreminjamo, je dejstvo, da še vedno potrebujemo nekaj, čemur lahko verjamemo, Nekaj, na kar se lahko zanesemo.

Čeprav smo že sprijaznili s tem, da so družbena omrežja orodja za slehernikovo samopromocijo — tudi za samopromocijo predsednika, ki se zasanjanega pogleda in v glamuroznem ambientu naslanja na ograjo —, se še vedno potihem prepričujemo, da so mediji iskalci resnice.

Po drugi strani pa se tudi zavedamo, da z agresivnim in prebrisanim piarom lahko naredimo karkoli. Celo župan se lahko razglasi za zmagovalca, čeprav 95% občanov ignorira njegov poziv, da se izrečejo o mestnih projektih.

To nista samo manipulacija in sprenevedanje. Lahko bi že podvomili o opravilni sposobnosti politikov.

Dejstva, objektivnost, poštenost

Glede na vse, kar se na svetu dogaja, bolj kot karkoli potrebujemo dejstva, objektivnost, poštenost. Toda na žalost je sprega med družbenimi omrežji in mediji premočna. Seveda bi lahko bila koristna, a le v primeru, če bi veljali jasni etični in novinarski standardi.

Kako se lahko zgodi, da se zgodba o Kekčevem plakatu v Avstriji znajde v medijih brez epiloga? Seveda je brez epiloga, saj je bila bolj virtualna kot resnična.

Zamegljevanje razlike med novinarsko zgodbo in natolcevanjem je vedno bolj očitno. Kdaj je tema na Facebooku že tema za medije? No, meni osebno je jasno, za kakšne zgodbe in teme sem pripravljena plačati, torej pod katerimi pogoji bom spremljala medije!

Predsedniku morda niti ne bi zamerili, da se fotografira nasonjen na ograjo, če se na sestanku zazre v ženske čeveljce ali če uživa na plaži. Njegove fotografije postanejo prava težava takrat, ko postanejo medijska zgodba. Prav vsaka zgodba z družbenih omrežij pa že ne more biti medijska! Ker če je tako, je nekaj narobe z mediji, ne pa s Facebookom!

Zgodba in psevdozgodba

Toda pri tistih, ki zgodbe ustvarjajo, razlika med zgodbo in psevdozgodbo ne obstaja več. Facebook teme postajajo medijske teme. Na Facebooku je nekaj tema, še preden je sploh tema, kaj kmalu pa se že znajde v medijih. V bistvu gre za zlorabo producentov medijskih novic in prispevkov, saj je iz družbenih omrežij posredovana novica prišla na njihovo agendo.

Facebook, Twitter, Instagram danes vse to prenesejo. Toda srhljivo je, da mediji postajajo njihova podaljšana roka. Predsedniku morda niti ne bi zamerili, da se fotografira nasonjen na ograjo, če se na sestanku zazre v ženske čeveljce ali če uživa na plaži. Njegove fotografije postanejo prava težava takrat, ko postanejo medijska zgodba. Prav vsaka zgodba z družbenih omrežij pa že ne more biti medijska! Ker če je tako, je nekaj narobe z mediji, ne pa s Facebookom!

Medije idealiziram zato, ker sem še vedno prepričana, da je  njihovo poslanstvo pomembno. Nočem se sprijazniti z mislijo, da je danes pač drugače.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.




Zapri


 

Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE