O Petričevem Kolektorju pa iz previdnosti raje tiho. Pa ne samo Delo.

19.12.2016 / 06:10 Komentiraj
“Saj veste, v teh krajih z lahkoto kupimo novinarje.” No, to. (No, da ne bo pomote, to je rekel libanonski predsednik.)
NAROČI SE PRIJAVI SE

Že nekajkrat sem pribeležil svoja opažanja, kako novinarski psi čuvaji neradi ali sploh ne poročajo o svojih lastnikih. Sploh takrat, ko gre za zanje neprijetne novice, osebno življenje ali težave v njihovih podjetjih.

Včasih se celo odločijo braniti svojega lastnika: recimo Slovenske novice v primeru obtožb na račun Stojana Petriča. Gospodarstvenik, ki stoji za nakupom Dela, nekdanji prvi mož idrijskega koncerna Kolektor, je pozneje postal tudi oseba, ki ga je preiskoval Nacionalni preiskovalni urad. Hkrati je postal predsednik nadzornega sveta FMR, tiste družbe, ki je kupila časopisno podjetje Delo.

Zadnja zgodba je tej podobna. Primorske novice so 2. decembra pisale o pismu, ki so ga podpisali zaposleni v štirih enotah koncerna Kolektor (Divizija A in B, Vleka, Orodjarne, invalidske družbe Ascom), v katerem zahtevajo izboljšanje neznosnih razmer: dvig minimalnih plač, boljšo organiziranost v proizvodnji in odpravo slabih odnosov.

Za 600€

Pričakovali smo, da se bodo novinarji o razmerah v Kolektorju razpisali. Morda ne ravno pri Delu in Slovenskih novicah, kot smo lahko slutili, da se ne bodo. A se nasploh niso.

STA je nato isti dan na kratko poročala o napetih razmerah v podjetju in o tem, da delavci štirih enot idrijskega podjetja zahtevajo povečanja minimalnih plač in izboljšanje ostalih razmer. A tudi ta objava ni delovala motivacijsko za odjemnike nacionalnega servisa.

Pri agenciji navajajo pismo, iz katerega izhaja, da imajo zaposleni v nasprotju s kolektivnimi pogodbami zamrznjeno napredovanje, da so študentje na uro plačani bolje kot delavci z večdesetletno delovno dobo, še slabše od njih pa preko agencij najeti delavci:

“‘Ko seštejemo vse dodatke — delovno dobo, podaljšan delovni čas —, je mesečna plača 600 evrov in nekaj drobiža neto,’ pišejo ob zahtevi za dvig najnižjih plač, še navajajo Primorske novice.”

STA prinaša še dodatno informacijo o odzivu predsednika uprave skupine Radovana Bolke, da pri njih teče “socialni dialog”.

S strani vodstva Kolektorja objavljenih informacij je presenetljivo celo več kot začetnih podatkov o zahtevah delavcev: poudarjajo, da pripravljajo tudi novo podjetniško kolektivno pogodbo, ki bo urejala pravice in dolžnosti delodajalcev in zaposlenih, da se bodo dogovorili glede višine dviga plače na osnovi poslovnih rezultatov, stopnje inflacije in dviga produktivnosti, da kot vedno pričakujejo konstruktivne pogovore, katerih rezultat bo dogovor v obojestransko zadovoljstvo, da si želijo uspešnega medsebojnega sodelovanje pri doseganju začrtanih planov in da bodo potek pogajanj poskušali čim bolj pospešiti.

Medtem ko se največji lastnik skupine Kolektor Stojan Petrič ​baha, da se kopajo v denarju, del njihovih zaposlenih opozarja, da z vsemi dodatki in podaljšanim delovnim časom komaj presežejo 600€ neto plače. — [Screenshot: Siol/Fokuspokus.]

Dobrodejna kopel v denarju

O novici je z nekaj zamude 11. decembra poročal še tednik Reporter pod naslovom Sužnji tajkuna Petriča: Blišč in beda idrijskega Kolektorja. Zabeljena poanta članka je, da ima Petričev Kolektor na desetine milijonov dobička, njegovi delavci pa garajo za bedno plačilo. Medtem ko se največji lastnik skupine Kolektor Stojan Petrič baha, da se kopajo v denarju, del njihovih zaposlenih opozarja, da z vsemi dodatki in podaljšanim delovnim časom komaj presežejo 600€ neto plače:

“Med zaposlenimi so posamezniki, ki dobijo mesečno plačo pod minimalnim izplačilom, ostanek krije država. Kako je to mogoče? Ko seštejemo vse dodatke (delovna doba, popoldanski delovni čas, podaljšan delovni čas) je mesečna plača okoli 600 evrov in nekaj drobiža neto.”

Pri nas novinarje z lahkoto kupimo

Kadar se novinarji ene ali druge medijske hiše recipročno posvečajo lastnikom drugega medija in njegovim rabotam, svojim pa ne, lahko pride še do posebej zabavnih učinkov:

Novico o preiskavi pri Petriču (FMR) in drugih vpletenih — v zvezi z zbiranjem dokazov o pridobitvi 3,2 milijona evrov premoženjske koristi — je Delo po sili razmer sramežljivo potisnilo na 8. stran v črno kroniko. Razlika je očitna: Dnevnik jo je objavil na 1. strani. O preiskavi pri Petriču (in drugje) so na veliko poročali tudi na RTV, Pop TV, Planet TV, Svetu24, Večeru, Siolu… Po drugi strani pa je sobotno Delo pokazalo veliko zanimanja za Dnevnikovega lastnika Petana (DZS). Petanovim težavam so namenili prispevek na 1. in 4. strani (z grafiko vred). V Dnevniku so Petanove težave zamolčali. Novico so objavili tudi MMC RTV Slovenija, Svet24, Planet SiOL, Finance in še nekateri. Priča smo nekakšni lažni novinarski in uredniški recipročnosti: mi se bomo ukvarjali z vašim lastnikom, vi pa se ukvarjajte z našim.”

Nekaj lepe tradicije v tej smeri vsekakor že imamo. Kot je nekoč dejal Émile Lahoud, libanonski general, politik, celo predsednik: “Saj veste, v teh krajih z lahkoto kupimo novinarje.”

No, to.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen na avtorjevem blogu In media res v soboto, 17. decembra, pod naslovom O Kolektorju pa raje nič. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno s privoljenjem avtorja.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.




Zapri


 

Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE