Narod tatov koles si je omislil novega ponija. Zdaj pa ga mora še plačat.

20.12.2016 / 06:08 1 komentar
Čeprav nisem potencialni kupec, pozdravljam relaunch ponija. Vsi smo nostalgiki. Skeptični, varčni. Če nas nič ne stane.
NAROČI SE PRIJAVI SE

V Sloveniji je propadla že prenekatera tovarna in marsikdo je že ostal brez dela. Toda propad tovarne koles Rog — če že ne največja ekonomska katastrofa — je po mojem največja slovenska gospodarsko-podjetniška sramota in bizarnost od vseh.

Narod kočijažev in furmanov ali kamionarjev, the man in the white van narod, narod suburbaniziranih priseljencev v mestna jedra, narod šoferskih fanatikov, narod obsedencev z avtomobili, narod uvoznikov avtomobilov, narod ljubiteljev bencina, konjskih sil, pospeškov in navora, pa tudi gorskih koles in butastih skirojev, narod skoraj 100.000 kupljenih koles na leto samo za rekreacijo, narod iznajdljivežev in samodeklariranih podjetnikov in nenazadnje narod tatov koles očitno ni znal dobro delat niti biciklov.

Niti bicikla, tega najbolj primarnega, preprostega, ekološkega, cenenega, zdravega, nezahtevnega, okretnega, ubikvitetnega, kratko- in srednjerelacijskega prevoznega sredstva za urbano komutacijo!

Upam, da se motim

Čeprav nisem potencialni kupec, pozdravljam relaunch “Rogovega” ponija. V vseh nas se skriva nostalgik, tudi v meni. Nisem pa prepričan, da je nostalgija faktor, ki bi veliko Slovencev pripravila do tega, da kupijo nelepo mestno zložljivo kolo za najmanj 329€, ki zgleda tako, kot da so ga zdizajnirali pred 40 ali 50 leti.

Aja, saj so ga res takrat.

Upam, da se glede povpraševanja motim. Navsezadnje sta bila že katrca in spaček nelepa že po tedanjih standardih, pa sta bila vendarle med najbolje prodajanimi in cela desetletja najbolj priljubljenimi avti.

Priznam, da me bicikli fascinirajo. Kdo ve zakaj se mi zdijo ultimativni hardverski gadget. Ne v tem smislu, da bi vsakega, ki mi je všeč, hotel imet ali si ga vsaj želel. Ne vsakega. Ne vseh. In vsekakor ne ponija.

Če smo že pri tem, imel bi tega nizozemskega na spodnji fotki. V bistvu SUV med bajki. Ene 800€ po ta malem.

Kakorkoli: kaj je zdaj s tem legendarnim — slovenskim, jugoslovanskim, socialističnim — biciklom za vse čase?

In še posebej, če gre za takšno dosegljivo in domnevno gmajn stvar kot je mestno kolo. Šaleharjev Slovenc ne bo dal 100 ali 200€ “preveč” za bicikel, komot pa dá 10-, 20-, 50-krat več za opcije pri nakupu avta. — [Fotografija: Marko Crnkovič.]

Kaj je v resnici predrago

Poni v bistvu ne bo drag. Že minimalnih 329€ ne bo veliko, niti maksimalnih 789€. Seveda obstajajo tudi (nekoliko) cenejša (nova) kolesa, ampak preprosta primerjava z drugimi, tujimi znamkami oz. modeli ponijev pokaže, da to še zdaleč ni pretirana cena za spodobno robo. Pravzaprav je ugodna.

Grazielle stanejo od 369€ pa vse do 1.500€, Bromptoni od približno 1.000€, z opcijami tudi 2-krat toliko. Tukaj imate še nekatere druge znamke in vsi poniji stanejo (precej) več od slovenskega dvokolesnega konjička.

Zdi se mi, da so Slovenci jezni in užaljeni — z mano vred, če na prvo žogo nekaj prej napišem kot pomislim —, če jim nekdo hoče prodati izdelek (ali storitev), za katerega nočejo ali ne morejo toliko plačati. Še tem bolj, če gre za predmet nostalgičnega poželenja. Nekdo nam kao hoče mastno zaračunat nostalgijo!

In še posebej, če gre za takšno dosegljivo in domnevno gmajn stvar kot je mestno kolo. Šaleharjev Slovenc ne bo dal 100 ali 200€ “preveč” za bicikel, komot pa dá 10-, 20-, 50-krat več za opcije pri nakupu avta.

Aja, seveda, verjetnost, da mu ukradejo kolo, je veliko večja, kot da mu ukradejo avto.

Se sploh ne čudim, da bi Gregor Fras ustrelil intervjuvanca, ki mu je rekel, da bi bicikli morali biti zastonj, ker ti jih po dveh tednih itak ukradejo.


Nadaljevanje in konec v prihodnjih dneh.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.




Zapri


 

Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE