Pravo prijateljico prepoznaš po joškah. Na Radiu Antena.

15.2.2017 / 06:10 2 komentarja
“Joške tvoje frendice” so blago. Predmet navijaštva. Z majhno gesto pozornosti lahko pomagaš, da bodo čvrste in velike.
NAROČI SE PRIJAVI SE

“Osvoji joške zate in za tvojo frendico.” — Tako se glasi tagline sponzorirane samopromocijske nagradne igre Radia Antena [enega od organov radijskega imperija Infonet Media Lea Oblaka, op. ur.] in postavlja pred staro dilemo celo tiste, ki so v medijskem oglaševanju vajeni že vsega hudega.

Ali postajam starokopiten in konservativen starec, ki ne dojema več tega ponorelega, četudi z neko nevidno racionalnostjo osmišljenega sveta?

Ali pa je v takšnih nagradnih igrah, v katerih glasujemo, katerima dvema dekletoma bo Estetika Fabjan popravila joške, res nekaj močno degeneriranega?

Zmagali bosta bosta namreč tisti prijateljici, ki nas bosta prepričali, da sta vredni za pod kirurški nož plastičnega kirurga. Če prav razumem, Radio Antena ponuja dva polfinalna para, javnost pa bo izglasovala enega od njiju.

Dobrodelnost?

Pa ne samo to. Radio Antena se ob tej “najbolj vroči akciji te zime” tako rekoč hvali z dobrodelnostjo. Kar sicer velja za agresiven, k enemu samemu cilju usmerjen marketing — , Radio sam razume kot karitativno dejavnost, pri kateri “častijo poseg na prsih”.

“Tebi in tvoji prijateljici častimo poseg na prsih. Brez heca, čisto zares. Zgodilo se je potem, ko nas je poklical dr. Fabjan. Prijavi se na spodnjem obrazcu in se poteguj za nepozabno nagrado, o kateri govori vse mesto. Poseg bodo izvedli pri Estetiki Fabjan, kjer so zaposleni priznani strokovnjaki izvajanja lepotnih posegov, z 20. [sic!] letno tradicijo.”

Bizarni resničnostni šovi imajo v Evropi in v svetu že nekajdesetletno tradicijo. Eden bolj znamenitih je bila oddaja Sperm Race, v kateri so moški donirali spermo, zdravniki pa so merili, čigava je najhitreje prispela do jajčeca.

Zmagovalec je dobil porscheja.

​“Osvoji joške zate in za tvojo frendico.” — Tako se glasi tagline sponzorirane samopromocijske nagradne igre Radia Antena, enega od organov radijskega imperija Infonet Media Lea Oblaka, in postavlja pred staro dilemo celo tiste, ki so v medijskem oglaševanju vajeni že vsega hudega.

Objektifikacija telesa

V dobrodelni akciji Radia Antena je na delu več elementov marketinga. Prvi je objektifikacija človeškega telesa. Célo telo lahko postane ekskluzivni predmet oglaševalske prakse in trženja.

Telo pa ni samo objektificirano, temveč je obenem instrumentalizirano. Človek ali del človekovega telesa postane sredstvo za doseganje brutalnega marketinškega cilja, izpeljanega v win-win španoviji med zasebnikom in klasičnim množičnim medijem.

Naslednjemu koraku bi lahko rekli deintimizacija in detabuizacija telesa. Noben del telesa ni več podvržen zasebnosti ali intimnosti. Meje med javnim in intimnim ni več. “Joške tvoje frendice” so blago, ki je vsem na ogled in v presojo. Postanejo predmet navijaštva, socialne primerjave ali celo nekakšne kvazisolidarnostne podpore. Ker so premajhne ali povešene, lahko že z majhno prijateljsko gesto pozornosti prispevamo k temu, da bodo čvrste in velike.

Še več! Pravzaprav moramo redefinirati in oplemenititi tudi pojem prijateljstva!

Ja, bizarni marketing trka na slovenska vrata. Nisem čisto prepričan, da smo državljani nanj psihološko pripravljeni.

Bojim pa se tudi, da ne bomo imeli kdo ve kakšne moči, da bi ga zaustavili.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen na avtorjevem blogu In media res v torek, 14. februarja 2017, pod naslovom Joške zate in joške zame: o prihodu bizarnega oglaševanja. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno s privoljenjem avtorja.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.




Zapri


 

Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE