Budja, Obolnar, Žerdin namočeni v razvijalec

18.2.2017 / 06:10 1 komentar
Nobenega razloga za vznemirjenje. Na Delu vse po starem. Nova serija korpo imidž reklam z uredniki je totalno smešna.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Delo je včeraj sporočilo, da so “lansirali korporativno oglasno kampanjo, s katero uredniki Delovih medijev sporočajo, da stojijo za svojimi besedami.”

Wow!

V treh spotih nastopata odg. ur. Slovenskih novic Bojan Budja in odg. ur. One in One Plus Sabina Obolnar ter urednik Sobotne priloge Ali Žerdin. (Kdo pa drug? Menda ja ne Knafelc?) Njihovi črno-beli portreti se med namakanjem v banjici z razvijalcem prikažejo na belem fotopapirju. Glas v offu pa medtem govori:

“Namesto računalniških algoritmov ima naša medijska hiša urednike in novinarje. To smo ljudje z obrazi. Z imeni in priimki. Skrbimo, da so objavljene zgodbe resnične. Stojimo za svojimi besedami. Delo.”

Oglaševalski kreativci so naročniku nekako prodali idejo, da bi bilo dobro njihov brand asocirati s to retro tehniko, ki je nihče več ne uporablja. No, pretentali so jih s prispodobo, da je analogna fotografija namesto digitalne nekaj takega kot “ročno” uredniško/novinarsko delo namesto produciranja vsebin s pomočjo algoritmov.

Sneg po širini

Da pa le ne bi bilo vse čisto po starem, so v reklamo oz. v spremni članek dodali nekaj fake newsa — fake seveda v tem smislu, da se v bistvu niso zlagali, po resnici pa tudi niso povedali.
Takole pravijo:

“Družba Delo s kampanjo lovi duha časa, ko postaja vse bolj pomembno razlikovanje med resničnimi, lažnimi in napačnimi novicami. V razmerah, v katerih nam novice krojijo družbena omrežja oz. računalniški algoritmi, ni več samoumevno vse, kar preberemo.”

“Zato uredniki in novinarji medijske hiše Delo skrbijo, da so njihove objavljene zgodbe resnične, in ne bežijo pred odgovornostjo do svojih bralcev niti do oseb, o katerih pišejo. To je glavni razlog, da jim v teh časih zaupa več kot 1,2 milijona bralcev.”

Čakajte malo! Milijon dvesto? Na katero časovno enoto?

To izvemo, če se vrnemo nazaj v podnaslov, ki se glasi:

“Uredniki Delovih medijev sporočajo, da stojijo za svojimi besedami, zato jim vsak teden zaupa več kot 1,2 milijona Slovencev”.

Milijon dvesto na teden?!

Če prav razumem, gre za seštevek kolikor-toliko merljivih in poljubno zanesljivih statističnih podakov o dosegu Dela in Novic — in to na vseh platformah skupaj.

Zveni noro dobro, pove pa seveda nič. Ker popolna in pompozna mistifikacija. To je nekako tako, kot če bi debelino snežne odeje merili po širini.

Zakaj niso rekli pet milijonov na mesec? To bi še bolje zvenelo!

Je pa seveda res, da bi ta nekoristni podatek še dodatno prav prišel poanti o neuravnoteženosti, če bi bil Žiga Turk z njim ponderiral svoj graf medijske krajine.

V treh spotih nastopata odg. ur. Slovenskih novic ​Bojan Budja (na screenshotu zgoraj) in odg. ur. One in One Plus ​Sabina Obolnar ter urednik Sobotne priloge ​Ali Žerdin (na screenshotu spodaj). (Kdo pa drug? Menda ja ne Knafelc?) Njihovi črno-beli portreti se med namakanjem v banjici z razvijalcem prikažejo na belem fotopapirju.

Sim- in em-

Ampak zakaj bi nas to sploh moralo brigati? Če nas slučajno že zanima?

Predsednik Združenja novinarjev in publicistov (ZNP) Tino Mamić piše v kolumni Mediji zahajajočega sonca na portalu Domovina.je (od Iskrenih.net), da je “kljub tragičnim osebnim zgodbam […] prav komično”, da se z dvema odpuščenima novinarjema Dela mediji ukvarjajo toliko, kot bi se ukvarjali z 20 odpuščenimi novinarji Primorskih novic ali z 200 (ali celo 2.000) odpuščenimi šiviljami.

Nekaj je na tem.

Odpuščen novinar je deležen več pozornosti kot odpuščen delavec v drugih panogah zato, ker kolegi z njim pač bolj sim- in empatizirajo. Ker vejo, da bo morda tudi njih to že kmalu doletelo.

To seveda ni lepo od nas. Olajševalna okoliščina pa je vsaj to, da se bolj spoznamo na medije kot pa na tekstilno industrijo.

Sicer pa si ne delajte prevelikih utvar o novinarski solidarnosti…

Ampak ključno vprašanje se mi prosto in posplošeno po Mamiću zdi naslednje: res, zakaj se toliko ukvarjamo z Delom? Nasploh?


Nadaljevanje in konec jutri.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE