Izvozili smo jim Avsenika, zdaj kupujemo nazaj Bergdoktorja

17.3.2017 / 06:10 2 komentarja
Hans Sigl je dedič te Alpenverein fascinacije z glasbenimi in dr. ljubavnimi prigodami, ki jo je nekoč utelešal Avsenik.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Da je Hans Sigl včeraj pristal na brniškem letališču, sem izvedel v trenutku, ko se je to zgodilo. Ne, nisem visel na Twitterju. Na Twitterju je visel Jani, pardon: Ivan Novak iz Laibachov. Bilo je že proti koncu tiskovke — a še vedno med njo —, ko je s spiritusom agensom dokumentarca o njihovem nastopu v Pjongjangu, sorežiserjem Mortenom, pardon: Ivanom Traavikom, razlagal o Severni Koreji in prihodnjih, ne manj osupljivih in škandaloznih koncertnih načrtih benda.

Vdor realnega Bergdoktorja na Laibache je pasal kot ata na mamo. Malo prej je bilo namreč govora tudi o sveti mitski gori Paektu in o Mojih pesmih, mojih sanjah. Kim Jong-un verzija.

Ker to je to.

Nula-koma-jozef

Znamenito bavarsko-esterajhersko serijo Gorski zdravnik sem gledal le malo več kot nula-koma-jozef minut. Nicht meine Teekanne.

Priznam pa, da mi je ta fascinacija z germanizirano, posodobljeno in za TV upgradano verzijo kranjskogorskega Josipa Van Der Dota in dr. Kekčevih ukan vendarle razumljivejša kot nekoč tista z Esmeraldo in podobnim latino passion kičem.

Ker če nič drugega, gre vsaj za planinske ljudske zgodbe in pogodbe, ki morajo že po defaultu biti blizu privržencem paraplanšarske mentalitete nad določeno nadmorsko višino.

Nemški igralec Hans Sigl pred Mercatorjevim centrom v Šiški — in 5000 fani —, 16. marca 2017. — [Fotografija: Katja Kodba.]

Paberkovanje na naslovnici

Ker sem hotel zapolniti vrzeli v poznavanju Gorskega zdravnika in glavne zvezde Hansa Sigla, sem včeraj kupil  … — in prosim, ne razlagajte tega naokrog! — izvod Story.

Citiram paberkovanje na naslovnici:

  • Citat, manjše bele črke, kurziva: “Še vedno sva v pomladi najine ljubezni in še vedno sva popolnoma zaljubljena. Sliši se osladno, ampak je res.”
  • Nadnaslov, večje rdeče črke, verzalke: “Hans Sigl in Susanne Kemmler (Gorski zdravnik)”
  • Headline, največje bele črke, verzalke: “Hans je moj sanjski moški”
  • Rdeč sticker, manjšele bele verzalke: “Gorski zdravnik — nagradna igra”

Prej bi postal Siglov fan, ampak tole je pa vendarle dizgasting.

Gorski zdravnik je nedvomno osupljiv marketinški pogon. Celo v Sloveniji. Intervju v Story seveda samo vrh ledene gore, ki je nedvomno pripomogel k temu, da je Hansa Sigla prišlo gledat — ker kaj naj rečem drugega? — po poročanju njegovega domicilnega Pop TV, ki predvaja Bergdoktorja, okrog 5000 ljudi.

Če pogledamo z medijskega stališča, pa gre nič manj tudi za fenomen, ki priča o smešni konkurenčnosti med slovenskimi mediji in njihovih predstavah, kaj je za njih news in kaj pač ne.

Bergdoktorjeve fanice na zletu pred Mercatorjevim centrom v Šiški 16. marca 2017. — [Fotografija: Katja Kodba.]

Ali kako naj rečem temu šodru

Estradni tisk in internet — da tako rečem temu šodru à la Story, Žurnal, Svet 24, Vklop itd. — je velik podpornik slovenskih in tujih holivudarjev. Kar je logično. Le na koga se naj šlepajo, če ne na televizije? Bog pomagaj, če se morajo ukvarjati s stupidnostmi à la Kmetija, Big Brother (celo srbski) in podobno.

V tem smislu jim je Hans Sigl padel naravnost v naročje, Pro Plusu pa zagotovil dobro medijsko pokritost.

Bergdoktorja pa je recimo totalno zignoriral Planet — ki kot tako rekoč državni medij objavlja vedno več prav takih cheap tém à la Bergdoktor —, ker je Pop TV za Siol pač premočna konkurenca. Guglanje pokaže, da Hans Sigl ni bil omenjen na Planetu niti enkrat — razen mimogrede, ko so omenjali Gorskega zdravnika kot del Pro Plusovih programskih paketov, ki od pred kratkim niso več gledljivi na zemeljskih antenah.

Ali je treba posebej omeniti, da Sigla niti enkrat ni imenila RTV Slovenija na svojem MMC portalu? Najbrž ne.

Komplementarno ignoriranje

Seveda pa je v primeru RTV/MMC komplementarno, da je razlog za ignoriranje Bergdoktorja tudi to, da se imajo za nekakšen resen medij — in so do neke mere celo res — in da kot taki ne pokrivajo trivialnih tem.

Tako jih ne pokriva niti eden od tako imenovanih resnih medijev. Ker pač težijo k temu, da so si čim bolj podobni. Ker bog ne daj, da bi bil kdo bilj izviren od svoje blazne, nepojmljive, nepomirljive konkurence.

Ljubčki, poslušajte me enkrat za vselej, ne bom tega kar naprej ponavljal!

Ne otepajte se trivialnih tém. Tudi o trivialnih témah lahko pišete na resen način in kritično — in ne boste verjeli, celo pametno!

Intelektualci na Twitterju

Legitimna možnost in pravica, ki jo zagovarjajo intelektualci na Twitterju in drugih manj ljudskih platformah, je zgražanje nad Bergdoktorjem in nad ljudmi, ki jim je všeč serija, seveda z njim na čelu.

Not so fast!

Kot sem omenil že uvodoma, to tokrat ni tako preprosto. Gre za oddaljenega in upgradanega naslednika te srednjeevropske ali če hočete alpsko-podalpske fascinacije s planinskimi prigodami — od glasbeno kontemplativnih ali celo patetičnih pa do narativnih medicinsko-ljubavnih —, ki jo je nekoč utelešal Ansambel Slavka Avsenika.

Nemcem in Avstrijcem (in še marsikomu) smo prodali Avsenike, zdaj pa hvaležno kupujemo nazaj Bergdoktorja. Ker to je to. Moje pesmi, moje sanje. No, ne moje. Pač pa naše.

Kdo si je izmislil ta Alpenverein?

Ta Alpenverein so si morda izmislili ali vsaj zakoličili Američani — Rodgers & Hammerstein, konkretno (with a little help from Maria von Trapp), ampak to je to, kar nas pač druži. Če se še tako otepamo.

Hansa Sigla se namreč otepamo podobno kot nekoč in na nek način še danes Avsenika (kot legende) in narodnozabavne glasbe.

Saj pravim: ta glasba pač ni moja šalca čaja, ampak dajte mi že enkrat mir s to svojo vzvišenostjo.

Da so na Bergdoktorjev obisk povabili Ansambel Saša Avsenika (Slavkovega vnuka), je bila odlična ideja. Ker to je to.

Tako kot je bila odlična ideja, da so zlet organizirali pred Mercatorjevim centrom v Šiški. Kje pa bi ga naj? Menda ja ne na Kongresnem trgu!?

Overrated

Pa še nekaj.

Saj se še spomnite, ko je Meryl Streep na januarski podelitvi Golden Globusov sesula Trumpa, ta pa ji je naslednji dan vrnil z izjavo, da je “ena najbolj precenjenih igralk v Hollywoodu”?

No, to. Sicer sem fan od Meryl Streep, ampak kljub temu dvomim, da bi jo prišlo gledat pred Mercatorjev center v Šiško — ali magari v Cankarjev dom — ne več ne manj kot 5000 ljudi. Nikoli. Niti Georgea Clooneyja ne bi prišlo gledat 5000 Slovencev. Nikamor. Ali kdo je že daj največja zvezda?

Ne vem. Pa saj me tudi ne zanima. Če se ravno ne spotakne ob Ljubljano in postane fenomen.

Tako gre to.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.




Zapri


 

Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE