R.I.P. Simobil: Nekoč je živela blagovna znamka (dokler je niso ubili)

16.4.2017 / 06:10 Komentiraj
Umrla je. Pa kaj? Umrli sta tudi Mura, Peko. Drugam so šle Argeta, Radenska, Fructal, Paloma, Elan … — pa smo preživeli.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Ko se je Telekom pred leti zaradi trendov v telekomunikacijah, zlivanja tehnologij, spreminjanja uporabniških navad in stroškov odločil, da se odreče blagovni znamki Mobitel — in ohrani samo krovno, torej Telekom Slovenije —, je v Sloveniji završalo.

Na dan so privrela čustva, oglasili so se uporabniki, gospodarstveniki so se čudili.

Najbolj glasna je bila marketinška stroka, znotraj nje oglaševalci. Nedopustno, neumno, absurdno da je toliko let vlagati v eno najmočnejših znamk na našem trgu in jo potem ubiti, je bilo njihovo sporočilo. Govorilo se je o stotinah milijonov evrov.

In vendar se je to zgodilo. Mobitela že dolgo ni več.

Nikoli ne bo enoznačnega odgovora, ali je bilo to prav ali ne.

Danes živimo brez Mobitela, a z mobitelom v roki 18 ur na dan. Preživeli smo. Telekom pa tudi.

Zdaj pa je isto naredil še Telekom Austria, lastnik nekoč slovenskega Simobila. Simobila kot blagovne znamke od tega tedna ni več.

Pod avstrijsko marelo

No, moram biti poštena, ne gre za povsem identično spremembo. Avstijski Telekom je storitve spravil pod marelo svoje mobilne znamke A1, medtem ko naš nacionalni operater vse storitve opravlja pod znamko matere, ki jo uporabniki identificirajo z operaterjem fiksne telefonije.

Ampak princip je isti. Gre za združevanje in monolitnost.

Znamko mobilnih storitev Simobil — ki je v imenu nosila oznako Slovenije —, so avstrijski lastniki preimenovali v A1, kot se njihova znamka imenuje v Avstriji.

Tokrat je vse tiho. Nihče se ne pritožuje, da so Avstrijci ubili znamko, ki smo si jo izmislili Slovenci in vanjo tudi precej vložili. Tako v času, ko je bil Simobil še precej slovenski, kot tudi pozneje, ko so ga že kupili Avstrijci. Nobenega ogorčenega pisma, nobene marketinške analize o posledicah ukinitve blagovne znamke.

Rada bi slišala simobilovca, ki bi rekel: “Sem pri A1.” Sedanje generacije Simobilovih naročnikov bodo vedno rekle, da so na Simobilu. Ali nas ta preobrazba ne gane zato, ker je (bil) Simobil tako ali tako že leta v avstrijski lasti? Smo nanjo zato manj vezani, manj čustveni? Nas manj briga, ker je Simobil pač samo drugi na trgu?

Zakaj nas tokrat to ne zanima?

Ali smo do tega tokrat hladni zato, ker nas je zgodba z Mobitelom naučila, da so blagovne znamke sicer minljive kot logotipi na trgu in v oglasih, da pa lahko še naprej živijo v naši zavesti? Še vedno vidimo in slišimo s Simobilom povezane slike in glasbo.

Rada bi slišala simobilovca, ki bi rekel: “Sem pri A1.” Sedanje generacije Simobilovih naročnikov bodo vedno rekle, da so na Simobilu.

Pravno bo seveda verjetno res še vedno tako, saj ime podjetja baje ostaja.

Ali nas ta preobrazba ne gane zato, ker je (bil) Simobil tako ali tako že leta v avstrijski lasti? Smo nanjo zato manj vezani, manj čustveni? Nas manj briga, ker je Simobil pač samo drugi na trgu? Smo se medtem marketinško ozavestili do te mere, da racionalno sprejemamo, da podjetja v tržno bojevitem svetu ne morejo vlagati milijonov v blagovne znamke, ki so jih nekoč oblikovala glede na ciljne skupine, če hočejo biti cenovno ugodna in s tem konkurenčna?

Kaj pa komunikacija?

Me pa ob preskoku Simobila v A1 vendarle čudi skromnost komunikacijske podpore oz. kampanje. Skromna se mi zdi v obsegu, še bolj v kreativnosti, najbolj pa v ambicioznosti.

Te preprosto ni. Zamenjavo znamke bi lahko podjetje postavilo na pozicijo disrupcije in ponudilo trgu drugačno, novo storitev, narejeno na nov način in ponujeno z drugačnimi metodami. Karkoli.

Zamenjati ime in pri tem ne spremeniti ničesar drugega se mi zdi izgubljena priložnost.  “Začetek nečesa izjemnega” je slogan, ki malo casablancovsko sporoča, da si lahko obetamo nekaj, za kar že vnaprej vemo, da ne more biti veliko več kot doslej. Da je že vse doživeto. 

Mogoče so v A1 celo kaj spremenili, pa me kot uporabnice nekdanjega Mobitela ni doseglo? Toda če ni doseglo mene, lahko domnevam, da se to sporočilo ni dotaknilo še mnogih drugih Telekomovih uporabnikov. Tudi to je zamujena tržna priložnost.

Umrla je ena znamka, dobili smo drugo. Pa kaj potem? Umrli sta tudi Mura in Peko, pa smo preživeli. V rokah drugih so se znašle Argeta, Radenska, Fructal, Paloma, Elan … — pa smo preživeli.

Rojevajo se nove znamke

Dogajanja in okoliščine v bližnji preteklosti so nam utrdile kožo in v nekaterih primerih očitno tudi razum. V teh letih smo doživeli krizo, begunce, 125.000 brezposelnih, Luko Koper, TEŠ, takšne in drugačne sodne primere, lumparije, stečaje in še in še. Pa smo preživeli. 

Rojevajo se nove znamke. Na srečo so med njimi tudi številne naše. Nekatere že svetovno uveljavljene kot recimo Pipistrel in Akrapovič, sledijo jim GotokySkazaOcean Orchids … Nekatere nove so najbolj priljubljene doma, recimo Lušt … Dodajte še sami kakšno svojo. Veliko se jih bo nabralo.

Ne vemo pa, ali bomo preživeli Mercator. Ampak mi gremo vseeno naprej!


Opomba: Avtorica objavlja tekste s Fokuspokusa ob ponedeljkih na svojem blogu Kaka — Kako komuniciramo?.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.




Zapri


 

Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE