Ministra Gašperšiča obesiti za pete z mostu na Pelješac

9.6.2017 / 06:08 1 komentar
Ker 2015 ni vedel, kaj bi z 2TDK, nismo dobili 385M€. Danes pa trepetamo za 5-krat manj sredstev in računamo na Madžare.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Zakaj pa Hrvati ne rabijo Madžarov pri financiranju mostu na Pelješac?

Zato, ker se znajo prijavljati na EU razpise. Brez hokus-pokus projektnih podjetij in nepojasnjenih dealov z Madžarsko.

Namreč:

Po poročanju STA je Hrvaška v sredo v Bruslju z Evropsko komisijo podpisala dogovor o sofinanciranju izgradnje mostu na polotok Pelješac in dovoznih cest.

EU bo most sofinancirala s 357 milijoni evrov, kar je 85% vrednosti projekta, ocenjenega na 420 milijonov evrov.

Most med celino in Pelješcem bo visok 55 metrov in dolg 2,4 km, imel bo štiri vozne pasove. Sredstva bodo namenjena tudi izgradnji in posodobitvi 30 km cest, vključno z 8-kilometrsko obvoznico pri Stonu. Na polotoku bodo gradili tudi predore, mostove in viadukte. Dela bodo dokončana do konca leta 2022.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo je napovedal, da bo z investitorjem (javnim podjetjem Hrvatske ceste) podpisal pogodbo o nepovratnih sredstvih.

85%

Z nepovratnimi sredstvi EU bodo pokrili 85% investicije. In za to ne potrebujejo nobenih hokus-pokus projektnih podjetij in nepojasnjenih dealov z Madžarsko — tako kot Slovenija.

Toliko o Hrvatih.

Naj spomnim na žalostna dejstva: januarja 2015 sva s kolegom Alešem Groznikom javno predstavila študijo o možnostih financiranja Drugega tira Koper–Divača. V njej je bil tudi izračun, koliko nepovratnih sredstev bi lahko dobila Slovenija od EU za financiranje gradnje.

Če bi maksimalno izkoristila vse tedanje možnosti — možnost 85-% sofinanciranja iz nacionalne kohezijske ovojnice in 40-% iz rednega dela kohezije), bi Slovenija za Drugi tir leta 2015 lahko dobila 385 milijonov evrov.

Seveda pod pogojem, da bi Ministrstvo za infrastrukturo februarja 2015 na tisti prekleti razpis resno prijavilo projekt.

Pa ga ni. Ne resno.

Se vam ne zdi, da bi ministra Gašperšiča zaradi vseh njegovih napačnih odločitev v zvezi z Drugim tirom v zadnjih treh letih morali obesiti za pete, namočiti v katran in perje in izgnati iz države? Morda na Pelješac?

Izpadli v prvem krogu

Ministrstvo za infrastrukturo ga je prijavilo s figo v žepo, brez zaprte finančne konstrukcije. In seveda izpadlo že v prvem krogu pregleda prijav zaradi neizpolnjevanja razpisnih pogojev.

Takrat so ministru za infrastrukturo po glavi blodile ideje, da Drugega tira sploh ne rabimo. Zato je pri ITF/OECD za 160.000€ raje naročil študijo o (ne)potrebnosti Drugega tira. Namesto tega je na tisti razpis prijavil popolnoma neprioritetne projekte na železniški infrastrukturi, ki jih sploh ne bomo potrebovali, če ne bo Drugega tira.

Danes pa Ministrstvo za infrastrukturo trepeta, ali bo na julijskem blending razpisu dobilo 65 ali — huh! — morda celo 100 milijonov evrov (če se katera druga država odpove svoji kvoti EU sredstev)!

Od zagotovljenih 385 milijonov evrov nepovratnih sredstev smo prišli na negotovih 65 milijonov in na dragi madžarski kredit po 4,5% letno.

Naj povem po domače in konkretno: zaradi napačne odločitve Ministra za infrastrukturo januarja 2015 smo izgubili 320 milijonov nepovratnih EU sredstev.

Ta denar si bo zdaj treba izposoditi in vrniti — seveda z obrestmi.

Se vam ne zdi, da bi ministra Gašperšiča zaradi vseh njegovih napačnih odločitev v zvezi z Drugim tirom v zadnjih treh letih morali obesiti za pete, namočiti v katran in perje in izgnati iz države?


Opomba: Tekst je bil objavljen v četrtek, 8. junija 2017, na avtorjevi spletni strani Damijan blog pod naslovom Zakaj pa Hrvati ne potrebujejo Madžarov pri financiranju infrastrukture?. Tekst na Fokuspokusu je editiran. Objavljeno v dogovoru z avtorjem.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.




Zapri


 

Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE