Kako pripraviti otroke na družbena omrežja, če še starši nismo pripravljeni

5.1.2018 / 06:10 Komentiraj
“Mama me fotografira za Snapchat ali pošlje sliko po Whatsappu. Ni mi všeč, da me starši fotografirajo, ko tega nočem.”
NAROČI SE PRIJAVI SE

Življenje na družbenih omrežjih je zadnja leta realnost za vse generacije. Toda če smo še nekako navdušeni, da se chatanja in postanja lotevajo starejši nad 65, ker jim to prinaša nove možnosti komuniciranja, pa je že bolj alarmantno, da družbena omrežja srkajo vase in diktirajo način življenja mnogih otrok in družin.

Po novem letu je bila v Veliki Britaniji objavljena raziskava, ki kaže vpliv družbenih omrežij na otroke.

Zaskrbljujoč je že podatek, da se je meja uporabe družbenih omrežij spustila na starost vstopa v osnovno šolo. Raziskava tudi poroča, kako so prav zaradi družbenih omrežij otroci bolj občutljivi in ranljivi ob vstopu v puberteto; kako so nepripravljeni na razumevanje uporabe družbenih omrežij; in kako odvisni postajajo od tehnologij in vsebin v navideznem svetu.

Bolj stari, bolj nori

Njihov svet se vrti okrog lajkov in unlajkov in komentarjev, ki jih dobivajo ob objavljanju svoje virtualne podobe. Gre za odvisnost od mnenj, ki jih njihovi prijatelji izražajo na internetu.

Raziskava je pokazala tudi zanemarjanje mnogih drugih aktivnosti zaradi intenzivne uporabe družbenih omrežij. Izjave otrok so iskrene, toda zaskrbljujoče:

  • “Rabim najmanj 50 lajkov, da se zavedam, da zgledam v redu.” (Harry, 11 let)
  • “Vedno popravim sliko, da zgledam dovolj dobro.” (Annie, 8 let)
  • “Mama me fotografira za Snapchat ali pošlje po Whatsappu. Ni mi všeč, da me prijatelji ali starši fotografirajo, ko tega nočem.” (Hassan, 8 let)

Govorimo o otrocih do 14 let, ki vstopajo v svet družabnih omrežij tudi s podporo staršev!

Ena bolj zaskrbljujočih novotarij je sharenting: posredovanje podob otrok ali družine. Mnogi starši to zelo radi počnejo. Otroci so izjavili, da jim je neprijetno, če mame ali očetje posredujejo njihove slike.

Razlogi za nezadovoljstvo otrok so različni. Nekateri izjavljajo, da na slikah ne izgledajo kul. Druge moti, ker da potem vsi vidijo, kaj delajo. Skratka, starši jih ne vprašajo za dovoljenje! Kljub temu pa sharenting hočeš-nočeš postaja del njihovega življenja, saj materam in očetom očitno pomaga posredovati javnosti podobo, kakršno si želijo.

Kje so zdaj zaščitniki otrok?

In kje so zdaj veliki zaščitniki otrok? Verjetno bodo mnogi to zagovarjali z argumentom, češ, otroci nimajo nič proti, saj so že sami udeleženi na družabnih omrežjih!

Pa vendar je jasno, da ne otroci ne starši nismo zreli in ne opismenjeni za svet virtualnih podob.  Otroci ob vstopu v puberteto intenzivno iščejo svojo pravo podobo in so zato ranljivi in občutljivi. To je že dolgo znano in analizirano stanje v ključnih letih človekovega razvoja.

Toda uporaba družbenih omrežij nam vsiljuje še dodatne zahteve: bodi kul v virtualnem svetu — kar počasi nadomešča naše delovanje in komuniciranje v realnem svetu. Virtualni svet postaja za otroke paradoksalno pomembnejši, ker je vedno bolj izkrivljen in prilagojen tistemu, kar niso, pa bi si želeli biti.

Ne samo odrasli, tudi otroci so obsedeni s nenehnim virtualnim komuniciranjem. Še bolj kot mi! Odrasli moramo početi v življenju še kaj drugega, kar nam nalaga delo doma in v službi, otrokom pa ta svet počasi izpodriva druge aktivnosti.

Medijsko opismenjevanje

Kdo nas bo pripravil na tak svet? Kako naj pripravimo otroke na svet družbenih omrežij?

Nekaj teoretskih razlag že obstaja, vendar nisem optimistična. Sharenting je nekaj, kar počnemo tudi sami. Tehnologija, ki jo otroci uporabljajo, je nekaj, kar jim mi sami dovolimo. Verjetno z upanjem, da počnemo nekaj dobrega in koristnega zanje.

Po drugi strani pa je šolski sistem do tehnologije ignorantski in otrokom prav nič ne pomaga razumeti virtualnega sveta. Čeprav že v nižjih razredih osnovne šole pričakujejo, da otroci obvladajo Power Point in brskajo po spletu, potem je to očitno del šolskega sistema. Kljub temu pa šola ne naredi bistvenega, saj otrók ne usposablja in opismenjuje za ta virtualni svet.

Že pred leti je obstajala ideja za medijsko opismenjevanje otrok, pa ni bilo nič iz tega, čeprav je potreba za razumevanje komuniciranja v virtualnem svetu še tem bolj urgentna.

Šola ne more rešiti otrokovih težav na družbenih omrežjih, niti težav staršev — toda kljub temu ne sme ignorirati te pereče problematike.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE