Rupert Everett kot “srečni kraljevič” Oscar Wilde “z Jezusovim kompleksom”

21.2.2018 / 06:08 Komentiraj
Na Berlinalu DE-FR-BE koprodukcija o propadu padlega dandyja. Kakšna je ljubezen, ki si ne upa izgovoriti svojega imena?
NAROČI SE PRIJAVI SE

Rupert Everett si je zadal tri nič kaj lahke naloge: napisati scenarij in posneti film o Oscarju Wildeu (1854–1900) ter še odigrati glavnega junaka. S filmom Srečni kraljevič (The Happy Prince) se je poklonil velikemu umetniku, ki ga je že prej igral na odrskih deskah in v filmu.

Everett, 58-letni britanski filmski in gledališki igralec — Druga deželaMoj bivši se poročiZaljubljeni ShakespeareNorost kralja JurijaDruga najlepša stvar; Druga dežela, Judežev poljub), nekoč tudi pop pevec (Generation of Loneliness) — je Wildea igral že v drami Judežev poljub dramatika in scenarista Davida Harea (Daldryjev Bralec), zdaj pa še v filmu. Da bo sam tudi režiral, na začetku sicer ni bilo v načrtu.

Scenarij za nemško-francosko-belgijsko koprodukcijo je začel pisati pred desetimi leti, vendar so s snemanjem začeli šele jeseni 2016 v Frankovski. Polovica snemalnih dni je potekala na Bavarskem, preostanek pa v Franciji, Italiji in Belgiji.

Mama in lastovka

Everett je na tiskovni konferenci na Berlinalu povedal, mu je mati kot šest-, sedemletnemu otroku večkrat prebirala Wildeovega Srečnega kraljeviča in druge pravljice.

“Tega se spomnim po tem, da je bila mati takrat še posebno urejena. Kot Jackie Kennedy. Z velikimi belimi uhani, razpuščenimi lasmi in v mini obleki. Spomnim se, da mi je govorila: ‘Lastovka, lastovka, mala lastovka.’ Danes se mi zdi, da je bilo to njeno branje zelo pogumno dejanje, saj je bila tudi sicer zelo nekonvencionalna. Ampak moje srečanje z Wildom in njegovim ustvarjanjem s tem še zdaleč ni bilo končano.”

Leta 2016 je Everett v New Yorku v Brooklyn Academy of Music Harvey Theatru ponovno igral Oscarja Wilda v drami Judežev poljub, ki je bila sicer premierno uprizorjena v londonskem Hampstead Theatru leta 2012 (po gledališki igri Davida Harea iz leta 1998). Vendar sam pravi, da je to naredil bolj iz finančnih razlogov:

“Za film sprva nismo pridobili dovolj finančnih sredstev, da bi lahko začeli znemati. Zato sem si mislil, da bi morda s tem vzbudil zanimanje producentov, če se lahko dokažem kot Oscar Wilde na odru. Tako smo potem pridobili BBC Films, Concorde Filmverleih, Bavaria Film in druge.”

Rupert Everett si je zadal tri nič kaj lahke naloge: napisati scenarij in posneti film o Oscarju Wildeu (1854–1900) ter še odigrati glavnega junaka. S filmom Srečni kraljevič (The Happy Prince) se je poklonil velikemu umetniku, ki ga je že prej igral na odrskih deskah in v filmu. — [Fotografija: Wilhelm Moser]

Zadnja tri leta

Osebnosti duhovitega, kontroverznega, zvezdniškega, s škandali povezanega Oscarja Wildea ni lahko poustvariti. Everett ni imel lahkega dela.

“Če hočemo razumeti samouničenje Oscarja Wilda, moramo vedeti, da je bilo to v njegovi naravi. Nenehno se je izpostavljal nevarnostim. To je zame ključna točka filma. Zdi se mi kot Kristus, ki se je žrtvoval, da bi postal nesmrten. Imel je Jezusov kompleks. To je bilo moje izhodišče za karakterje v filmu.”

Srečni kraljevič se osredotoča na zadnja tri leta Wildeovega življenja po prihodu iz zapora (1897) po obsodbi zaradi homoseksualnosti pa do smrti v Parizu ter na odnose z moškimi — zlasti z Robbiejem Rossom (Edwin Thomas) in lordom Alfredom Douglasom (Colin Morgan) — in seveda z ženo.

Constance (Emily Watson) se kljub njegovim homoerotičnim aferam nikoli ni ločila od njega in ga je ljubila do konca. Tako kot mu je ostal do zadnjega zvest prijatelj Reggie Turner (Colin Firth).

Everett je odlično upodobil zlomljenega Oscarja Wildea. Eksil ga ne reši propada, tako da v Parizu leta 1900 popolnoma zadolžen in za posledicami meningitisa (ali sifilisa) tudi umre. Pokopan je pokopališču Père Lachaise.

Kaj je ljubezen (ki si ne upa izgovoriti svojega imena)??

Kaj še povedati za konec? Film poskuša pokazati, da je ljubezen vse. Kaj bi na to rekel Oscar Wilde? Morda te misli iz Slike Doriana Graya?

“Čustva žive od ponavljanja in ponavljanje spremeni nagon v umetnost. Razen tega pomeni vsaka nova ljubezen edino resnično ljubezen v življenju. Razlika v predmetu ne menja enkratnosti čustva. Samo poglobi ga. Celo v najboljšem primeru imamo v življenju samo eno veliko izkušnjo in skrivnost življenja je ravno, da to izkušnjo čim večkrat ponovimo!”


OpombaTekst je bil prvotno objavljen v ponedeljek, 19. februarja 2018, na avtoričinem blogu pod naslovom 68.Berlinale: Rupert Everett kot Oscar Wilde na Berlinalu. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno v dogovoru z avtorico.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE