Kulumne
#BBC #televizija
Baby boomerji odhajajo v pozabo ali prihodnost “toasterja s slikami”
Logo 25.11.2022 / 06.05

Televizija se je še vsem spremembam doslej prilagodila. Toda tako drastičnih sprememb, kot jih doživlja zdaj, še ni bilo.

"Če za populistično desnico ne bo več prostora na RTV — ali vsaj ne prijazne besede —, potem ji pač bog pomagaj. Jaz ji že ne bom."

V pregretem predvolilnem in predreferendumskem ozračju je težko preudarno govoriti o medijih in o vlogi RTV Slovenija, a to nas ne odvezuje od realnosti, ki smo ji priča — ali realnosti, ki šele prihaja. Realnost zahteva tudi premislek in načrt, kako naj tradicionalna medijska hiša deluje.

Vznemirljiv medij

Televizija je vznemirljiv medij. Zame je bila to vedno ljubezen, ki me je navdihnila s svojo zapletenostjo, a obenem trivialno preprostostjo. Dotaknila se me je zaradi zahtevne in kompleksne izvedbe in tako preproste uporabnosti. Dotaknila se me je s svojo izjemno močjo, da dela dobro — a tudi manipulira in dela slabo. 

Pred mnogimi leti so se mnogi zgražali nad izjavo republikanskega predsednika Zvezne komisije za komunikacije Marka Fowlerja, da je televizija “samo toaster s slikami”. Izhajal je iz ameriške ideje, da je televizija del vsakega gospodinjstva tako kot aparat za opekanje kruhkov in da mora biti torej prepuščena delovanju trgu — in ponujati tisto, kar ljudje želijo. Zlasti veliko zgražanja nad to ameriško idejo je bilo seveda v Evropi.

Zlato obdobje televizije

Mnogi bi se strinjali, da je bilo zadnjih petdeset let zlato obdobje televizije. Ta je v svojem razmahu postavljala trende, oblikovala okus občinstva, postavljala in odstavljala politike. V zadnjem desetletju pa prihajamo v obdobje, ko se moramo spraševati, kakšna pot je namenjena televiziji. Video produkcija po vsem svetu, tudi v Sloveniji, hitro narašča, toda še hitreje se spremljanja način gledanja televizije. Generacije pod 30. letom starosti “navadne” televizije ne spremljajo. Zanje ima povsem drug pomen kot za baby boomerje. Televizijske vsebine ne izumirajo, toda le redki jih spremljajo v realnem času in v takšnih formatih, kot smo jih bili vajeni doslej.

Trendi potrjujejo spremembe

V Sloveniji se ne zavedamo, da tudi televizijo čakajo še težji časi. To jesen smo ji posvetili veliko časa. Obdobje pred volitvami bi moralo biti po zaslugi političnega oglaševanja za medije najbolj donosno. Toda če realno pogledamo v prihodnost, bomo videli, da se oglaševalska sredstva za leto 2023, namenjena tradicionalnim medijem, znatno zmanjšujejo. Ko se podjetja soočanjo s potrebo po krčenju stroškov, je prva misel njihov oglaševalski proračun.
Ti trendi potrjujejo spremembe, ki so se začele že po letu 2000 in se po krizi leta 2008 še intenzivirale. Medijske hiše so odvisne od oglaševanja, ki je za oglaševalce strošek, ki se mu najhitreje odpovedo — to pa za seboj potegne tudi spremembe na medijskem trgu.

Pokazatelj

Televizija se bo tem spremembam poskušala prilagoditi. Še vsem spremembam doslej se je prilagodila. Toda tako velikih sprememb, kot jih doživlja zdaj, še ni bilo. Drugačne navade milenijcev bodo diktirala tempo in smer razvoja, medtem ko bo generacija baby bomerjev počasi šla v pozabo. Nogometna prvenstva in predvolilna soočenja so za televizijo specifična. Toda med prvenstvi in živimo v “normalnem” času — in ta “normalnost” bo pokazatelj, kaj čaka televizijo.

NAROČI SE
#BBC #televizija
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke