Kulumne
#marketing #stranke #troli #fake
Kako postati popoln politični trol v sedmih korakih
Logo 14.09.2025 / 06.10

Pravila so jasna: pohvalite tiste, ki jih morate pohvaliti, in popljuvajte tiste, ki jih morate popljuvati. To je vsa umetnost.

Vaš profil naj ne bo dolgočasen. Najprej objavite: "Navdušena sem nad Biostile čajem!" Potem pa še: "Andrej Ribič je vizionar, ki spreminja promet!" Na koncu pa nujno še: "Golob je pravi lider, ki ga potrebujemo!"

Zadnja Tarča na nacionalni TV je razkrila mogočno spletno industrijo laži. Namreč lažnih profilov, ki trobijo v splet točno to, kar naroči plačnik. Tarča je odprla okno, skozi katerega je zelo zasmrdelo — čeprav smo že prej slutili, da to verjetno ni samo sindrom tujine. Tudi mi smo že dolgo zastrupljeni z lažnimi sporočili.

Če kdo slučajno misli, da je v politiki resnica pomembna, se moti. Pomembno je samo to, da so plačniki najbolj priljubljeni, najboljši, najbolj všečni in najpametnejši. Algoritmi in lažni profili delajo za to 24 ur na dan.

Ker je očitno, da družba bolj ceni verodostojne in dokazljive laži kot pa neprijetne resnice, naj bo ta kolumna skromen prispevek v obliki priročnika za sedem pravljičnih korakov do tega, kako postati popoln politični trol. 

Lažni profili in pravi denar

1. Ustvarite si identiteto

Potrebujete ime? Nič lažjega! Slovenska tla so rodovitna za vse mogoče  kombinacije: Julija Rozman, Mia Travnik, Elza Bricelj. Če slučajno tak človek ne obstaja, toliko bolje. Fotografijo pa lahko najdete na ameriškem portalu o hišnih ljubljenčkih ali v singapurskem katalogu očal. Samo prezrcalite jo — in že imate novo, avtentično slovensko državljanko, ki v isti sapi hvali DARS, Gen-I in Biostile.

2. Navdušujte se strateško

Vaš profil naj ne bo dolgočasen. Najprej objavite: “Navdušena sem nad Biostile čajem!” Potem pa še: “Andrej Ribič je vizionar, ki spreminja promet!” Na koncu pa nujno še: “Golob je pravi lider, ki ga potrebujemo!” Če pa vas kdo vpraša za Petrol ali za SDS, zavijte z očmi in zakričite: “Fuj!”

Pravila so jasna, ne morete zgrešiti: pohvalite tistega, ki ga morate pohvaliti, in popljuvajte tistega, ki ga morate populjuvati. To je vsa umetnost.

3. Sodeluj v farmi

En profil je premalo. Če hočete biti zares operativni, potrebujete čredo. Vaša Julija Rozman naj se poroči z Mitjem Strnadom, ki je predstavljen s fotografijo iz slikovne banke Pixabay. Imata naj otroka. Recimo Natalijo Kolar, ki redno komentira Okna Cugelj. Tako boste ustvarili srečno družino lažnih profilov, ki živijo čudovito življenje na Facebooku — čeprav v resnici sploh ne obstajajo.

4. Denar? Ni problem!

Čar vsega skupaj pa je, da je vse to financirano s pravim denarjem. Za to so najbolj primerna državna podjetja. Njihov denar je tako rekoč denar nas vseh. DARS, Gen-I, karkoli — da le imajo direktorja, ki je politično poslušen. Sicer pa se vedno najde nekdo, ki podpiše pogodbo za “monitoring” in za “analizo digitalnih objav”.

Kaj to v resnici pomeni in ali kdo za to res kaj naredi, ni važno. 38.000 evrov tu, 6.000 evrov na mesec tam — vse se pokrije. Pa vas vseeno zanima, za kaj točno gre? Ne bojte se, mirno ostanite radovedni. Največ, kar boste izvedeli, je, da to “ni v javnem interesu”.

5. Sprenevedanje v živo

Če vas povabijo v Tarčo, nikar ne pozabite osnovnega pravila: nihče nič ne ve. Vsak gost ima samo eno repliko: “To je zame novo.” Če pa vas kdo ujame na laži, recite: “Če bi to prebral na internetu, bi tudi sam mislil, da sem povezan.”

Voilà! Nedolžnost zagotovljena.

6. Učite se od vseh

Desni, levi, sredinski — vsi imajo radi iste igrače in igrajo iste igrice. Najprej je SDS začela s kletnimi operacijami, vendar pa je Gibanje Svoboda ugotovilo, da so kleti premalo. Oni rabijo digitalna nebesa. Demokracija in Nova24TV na eni strani, inštituti in zmagovalci razpisov na drugi. Razlika? Samo v tem je, kdo ima lepšo grafično podobo oglasov za vitaminske kapsule.

7. Zlato pravilo: vse je naključje

Naj vas tudi ne skrbi, če vas zasačijo. Vedno se lahko izmaknete z varnostno frazo: “To je naključje.” Če se lažni profili pojavijo v času politične krize, je to čisto naključje. Če vsi hvalijo iste ljudi in ista podjetja? Spet naključje. Če se denar od državnih podjetij znajde v inštitutih in nato v žepih strankarskih ljudi? Kaj drugega kot golo naključje. Slovenija je dežela, kjer je naključje nacionalni šport. Ali pravzaprav nacionalni zadetek.

Zaključek: Resnica je luksuz

Kaj nas torej uči zgodba o lažnih profilih? Da resnica pri nas ni valuta. Laž je cenejša in priročnejša. Laž se da dobro prodati kot storitev “digitalnega marketinga”. Vsi so nedolžni in žrtve naključij. Mi pa ostajamo hvaležno občinstvo v največjem resničnostnem šovu z naslovom — Slovenija, država verodostojnih laži.

Dokler bomo te zadeve gledali samo kot šov ob četrtkih zvečer v Tarči, bomo točno tam, kjer smo: med Julijo Rozman in Mitjem Strnadom. Z njima srebamo čaj Biostile in navijamo za pošteno politiko.

Če to verjamete, pojdite nekam na zdravljenje. Diagnoza je namreč jasna.

NAROČI SE
#marketing #stranke #troli #fake
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke