Rubrike
#intervju #portret #profil #obrazi
[Obrazi 52./1.] Matej Čer: Moj človek za logistiko na elektriko
Logo 10.06.2025 / 06.10

Ustanovitelj in direktor AvantCara, matere inkubiranega, zdaj že odraslega podjetja za souporabo električnih vozil — Avant2Go.

Matej Čer mi najprej ponudi limonado z ingverjem. To je bil prvi znak, da ta pogovor ne bo običajen službeni obisk. In res.
Marko Crnkovič/Fokuspokus

Opomba: Celoten tekst je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji Večera V soboto v soboto in na spletni strani Večera, 7. junija 2025, pod naslovoma (Obrazi z Markom Crnkovičem) Matej Čer z električnimi avti v vsako slovensko vas in (Obrazi z Markom Crnkovičem) Iskanje resnice z Matejem Čerom ali električne avte v vsako slovensko vas. Obrazi so mesečna serija profilov in portretov sodobnikov Marka Crnkoviča. Danes ponatiskujemo prvi del.

Velika mala šola alternativne elektrifikacije, ekologije, energetike, ekonomije, trajnostnega razvoja, zelenega prehoda, celo futurizma in vizionarstva s primesmi sociologije, psihologije in filozofije.

Inkubacija

Matej Čer — letnik 1972, Prekmurec — je inženir strojništva. Fun fact: študentsko Prešernovo nagrado je dobil za … — diplomsko delo iz razvoja turbodizelskih motorjev. Vse ob svojem času, kajneda? Kako se življenje obrne! Zdaj mu ne pride več na misel, da bi vozil avto z motorjem na notranje izgorevanje, niti že dolgo nima svojega, lastniškega avta.

Matično podjetje AvantCar je Čer ustanovil leta 2003. Podjetje se je že od začetka ukvarjalo z mobilnostjo, vendar z analogno, da tako rečem — s fleet menedžmentom. Pametnih telefonov še ni bilo, kaj šele pametnih avtov. A ko so se pojavili električni avtomobili in možnost povezovanja programske opreme s pametnimi telefoni oz. z uporabniki, so v tem videli priložnost in si zamislili poslovni model. Tako je nastal Avant2Go.

Začeli so leta 2013, ko so za tiste čase drzno naročili prve tesle in električne smarte. Dve leti pozneje so storitev s prvim prototipom aplikacije oz. informacijskega sistema že testirali — in jo v prvi polovici leta 2016 tudi lansirali. V celi skupini je danes blizu dvesto ljudi, od tega v Sloveniji skoraj sedemdeset. Prisotni so tudi na Hrvaškem in v Avstriji in od nedavnega tudi v Makedoniji. Samo na Avant2Goju dela okrog petdeset ljudi in skrbi za floto več kot petstotih električnih avtov.

Car sharing, po domače

Matej Čer je prvi v tej seriji profilov, ki ga prej nisem osebno poznal in imel z njim kaj opraviti. Vsaj ne direktno. Drugače pa ja. Zelo opraviti. On je moj človek za logistiko. Tisti, ki stoji za tem, da se kot človek brez avta vozim z avtom in ostajam po potrebi udobno, ugodno, hitro in brezskrbno mobilen. Zato izbira Čera — ustanovitelja in direktorja AvantCara, mobilnostne matere inkubiranega, zdaj že odraslega podjetja Avant2Go za souporabo električnih vozil — ni bila dilema.

Kaj je souporaba — ali car sharing, po domače —, bi danes morali že skoraj vsi vedeti. A naj za vsak primer ponovim: gre za posodobljeno, informatizirano, izboljšano verzijo izposoje avtov, nekoč bolj znane kot rentacar. S temi ključnimi razlikami, da ves postopek najema — od rezervacije, lociranja in odklepanja vozila pa do zaklepanja in vračanja (in seveda plačila) — uporabnik opravi z aplikacijo na telefonu. In to ne v garaži na enem in edinem fiksnem naslovu daleč naokoli, ampak kjerkoli v mestni mreži avtonajemodajalčevih parkingov. Najem se obračunava kot taksi, torej po prevoženih kilometrih in po minutaži od odklepa do vračila. 

Poliklinika–Rotonda

Da bi bilo vse v stilu, sem se na srečanje z Matejem Čerom odpeljal z Avant2Gojevim renaultom zoe z lokacije Poliklinika (Vrhovčeva 4) do lokacije Go+ Rotonda (Dunajska 167).

Kdo ve zakaj sem mislil, da je lokacija za zaključek najema v tamkajšnji podzemni garaži, zato sem brez potrebe naredil dva kroga po garaži in tri kroge po Dunajski, Turnerjevi, Pohorskega bataljona in cesti nad južnim delom severne obvoznice, preden sem končno našel Avant2Gojev parking. V 28 minutah in 17 sekundah sem prevozil 9,0 kilometra, kar me je stalo 6 evrov in 87 centov.

Tako to deluje in to se dogaja. Na sestanek sem deset minut zamudil. Kar se (mi) ne dogaja.

V prostranih, asketsko opremljenih prostorih na vrhu severozahodnega konca Rotonde — s teraso s solarnimi paneli — mi Matej Čer najprej ponudi limonado z ingverjem. To so bili prvi znaki, da ta pogovor ne bo običajen službeni obisk. In res. Na moje presenečenje in navdušenje se je srečanje spremenilo v veliko malo lifestyle šolo logistike, energetike, alternativne elektrifikacije, ekologije, ekonomije, kemije, strojništva, trajnostnega razvoja, zelenega prehoda, pa celo futurizma in vizionarstva s primesmi sociologije, psihologije in filozofije.

Uporabniška izkušnja power userja

Preden prepustim besedo kompetentni osebi, moram za lažjo predstavo in občutek navesti še nekaj podrobnosti o souporabi električnih vozil na podlagi svoje uporabniške izkušnje. Potem pa se bo končno zares začel intervju.

Storitev Avant2Go sem začel uporabljati šele tri leta po launchu. Svojo prvo vožnjo z njihovim avtom sem opravil 1. avgusta 2019 na relaciji Ljubljana-Zalog in nazaj. In to s tisrim simpatično smešnim, zdaj že diskontinuiranim BMW i3-jem. Avant2Go jih ima še danes nekaj v svoji floti.

V teh slabih šestih letih sem opravil 359 najemov v skupnem trajanju 1.100 ur in 24 minut in prevozil 10.935 prevoženih kilometrov. Za to sem porabil 3.132 evrov in 48 centov. (Vsega tega seveda nisem sešteval. To vidim v aplikaciji v zavihku Zgodovina.)

Predstavljal sem si, da sem med podpovprečnimi uporabniki. Toda ko svojo life hack statistiko zaupam Čeru, odobravajoče prikima in reče, da se s tem uvrščam med power userje.

Avant2Go večinoma najemam za mestne vožnje, če jih zaradi vremenskih razmer ali iz praktičnih razlogov — prevoz več oseb, prtljaga, tovor, fizično počutje — ne morem opraviti s kolesom ali se mi jih ne ljubi. Odkar sem njihov uporabnik, ne uporabljam taksijev, ker me vožnje na elektriko stanejo enako ali malo manj kot s taksijem. (Z avtobusom se v Ljubljani vozim dvakrat, trikrat na leto, v Mariboru pa redno.) Baterija me ne dela živčnega. Res pa je, da se še nisem peljal do več sto kilometrov oddaljenega cilja in da iz radovednosti kar naprej opazujem predvideni doseg glede na porabo. Polnjenje ni problem in ne stane veliko. Doslej še nisem polnil več kot desetkrat.

Racionalno

Pri najemih pomaga, da je več njihovih postaj za prevzem in vračilo avta tako v Ljubljani kot v Mariboru čez cesto od mojega doma ali vsaj za vogalom ali dvema. S tem imam srečo. So pa tudi pametno posejane po drugih ključnih mestnih točkah. (Mimogrede: oglasi za stanovanja so za časom. Ljudje kot prednost lokacije striktno navajajo samo bližino avtobusnih postajališč. Ugodnih možnosti souporabe vozil nihče ne omeni.)

Za medkrajevne vožnje najemam Avant2Go redkeje. Kadar ne gre drugače. Odločam se racionalno. A tudi to zna biti ugodno. Obstaja namreč dnevni najem. To pomeni, da je seštevek prevožene razdalje in časa najema limitiran in da ta plafon znaša med 39 in 54 evrov (odvisno od avta). In ko dosežeš ta znesek, je vseeno, ali prevoziš 100 ali 500 kilometrov, če le zaključiš najem v 24 urah. Ali magari v 48 ali 72 urah, ampak več kot dvodnevnega najema si še nisem privoščil.

Souporaba zmaga. Za lastniški avto se računica ne izide. Imeti svoj avto je neprimerno dražje od najemanja — od zavarovanja in bencina in parkiranja in garažiranja in cestnin in vinjet. Matej Čer pravi, da je statistična ocena povprečnega mesečnega stroška avta 500 do 600 evrov. Tako da bi jaz teh tri tisoč evrov v šestih letih za Avant2Go zapravil za svoj avto v šestih mesecih.

NAROČI SE
#intervju #portret #profil #obrazi
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke